25 Haziran 2012 Pazartesi

BİR RİVAYETE GÖRE BEN YEMEK YAPMAZMIŞIM :)))

Merhaba arkadaşlar. Bekarken yapmaktan zevk almadığım, hatta hemen hemen hiç yapmadığım tek şey varsa oda yemek yapmaktı. Hatta o kadar ki üniversitedeyken ev arkadaşımla anlaşmıştık yemekler ona, temizlik bana aitti :))) Sanıyorum ki bundan dolayı beni tanıyan hemen herkes evimde hiiiiiiç yemek pişirmediğimi hep dışarıda yediğimizi düşünüyor. Ancak durum hiçte sandıkları gibi değil :) Tabi arada kaçamaklar oluyor ama genellikle evimde yemeğim olur ;) Bu postta bunun kanıtı olsun :))

Geçen hafta uzun bir aradan sonra pazara çıkma şansımız oldu. Eşimle oda güzelmiş buda güzelmiş derken biraz abartmışız 2 kişilik değil orduya yetecek kadar sebze almışız. Ben de cumartesi günü bozulmadan pişireyim istedim. Kabaktı, dolmaydı derken dondurucu doldu baya :)

Gelelim tarifimize şipşak yazlık hafif bir kabak yemeği

Malzemeler;
2 soğan
1 büyük domates ( yada 2 küçük )
1 kilo kabak
6-8 diş sarımsak
Zeytinyağı, tuz,kırmızı biber

Yapılışı;
Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp tencereye  diziyoruz.


Domatesin kabuklarını soyup soğanların üzerine koyuyoruz.




Kabakları önce ikiye bölüp sonra 2 parmak genişliğinde doğrayıp domateslerin üzerine koyuyoruz. Üzerine sarımsaklarımızı koyup, zeytinyağı,tuz ve biber katıp hiç su ilave etmeden pişiriyoruz. Çok hafif bir yaz yemeği oluyor. Üzerine sarımsaklı yoğurtla da servis yapabilirsiniz öylede çok güzel oluyor.
Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Eline sağlık Habibemm bu yemek diyet yemeği olarakta yenir bizde sende o niyetle ye diyete geçsin çok güzel pratikk öpüldün bacımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım valla dün yerken aynısını düşündüm tam diyetlik ama biliyorsun ki ben de hiç ışık yok :D

      Sil

GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER :)